
What is Digital Marketing ডিজিটেল বিপণন কি?
ডিজিটেল বিপণনে ডিজিটেল চেনেল যেনে চাৰ্চ ইঞ্জিন, ছ’চিয়েল মিডিয়া প্লেটফৰ্ম, ইমেইল, আৰু ৱেবছাইট ব্যৱহাৰ কৰি পণ্য, ব্ৰেণ্ড বা সেৱাৰ প্ৰচাৰক বুজায়। ইয়াৰ লগত লক্ষ্য গ্ৰাহকৰ সৈতে যোগাযোগ আৰু জড়িত হ’বলৈ, ব্ৰেণ্ড সজাগতা গঢ়ি তুলিবলৈ, ৱেবছাইটৰ ট্ৰেফিক বৃদ্ধি কৰিবলৈ, লিড সৃষ্টি কৰিবলৈ, আৰু শেষত, বিক্ৰী আৰু ৰাজহ বৃদ্ধি কৰিবলৈ ডিজিটেল সঁজুলি আৰু কৌশল ব্যৱহাৰ কৰাটো জড়িত হৈ আছে।
ডিজিটেল বিপণনৰ প্ৰকাৰ:
১) চাৰ্চ ইঞ্জিন অপ্টিমাইজেচন (SEO): চাৰ্চ ইঞ্জিনৰ ফলাফল পৃষ্ঠাত (SERPs) উচ্চ স্থান লাভ কৰিবলৈ ৱেবছাইটৰ বিষয়বস্তু অনুকূল কৰা।
২) পে-পাৰ-ক্লিক (পিপিচি) বিজ্ঞাপন: অনলাইন বিজ্ঞাপন তৈয়াৰ কৰা আৰু প্ৰকাশ কৰা যিবোৰ ব্যৱহাৰকাৰীয়ে প্ৰতিবাৰ ক্লিক কৰাৰ সময়ত তাৰ বাবে ধন দিয়া হয়।
৩/ ছ’চিয়েল মিডিয়া মাৰ্কেটিং: ছ’চিয়েল মিডিয়া প্লেটফৰ্ম ব্যৱহাৰ কৰি সামগ্ৰী, সেৱা বা ব্ৰেণ্ডৰ প্ৰচাৰ কৰা।
৪) বিষয়বস্তু বিপণন: স্পষ্টভাৱে নিৰ্ধাৰিত দৰ্শকক আকৰ্ষণ আৰু ধৰি ৰাখিবলৈ মূল্যৱান, প্ৰাসংগিক আৰু সামঞ্জস্যপূৰ্ণ বিষয়বস্তু সৃষ্টি আৰু বিতৰণ কৰা।
৫) ইমেইল বিপণন: ইমেইলৰ জৰিয়তে গ্ৰাহক বা সম্ভাৱ্য ব্যক্তিলৈ লক্ষ্য আৰু ব্যক্তিগতকৃত বাৰ্তা প্ৰেৰণ কৰা।
৬) মোবাইল মাৰ্কেটিং: মোবাইল ডিভাইচ, যেনে স্মাৰ্টফোন আৰু টেবলেটৰ জৰিয়তে লক্ষ্য গ্ৰাহকৰ ওচৰলৈ যোৱা।
৭) প্ৰভাৱশালী বিপণন: প্ৰভাৱশালীসকলৰ সৈতে অংশীদাৰিত্ব কৰি তেওঁলোকৰ অনুগামীসকলক পণ্য, সেৱা বা ব্ৰেণ্ডৰ প্ৰচাৰ কৰা।
৮) এফিলিয়েট মাৰ্কেটিং: কমিচনৰ বিনিময়ত পণ্য, সেৱা বা ব্ৰেণ্ডৰ প্ৰচাৰ কৰা এফিলিয়েটসকলৰ সৈতে অংশীদাৰিত্ব কৰা।
৯) ভিডিঅ’ মাৰ্কেটিং: পণ্য, সেৱা বা ব্ৰেণ্ডৰ প্ৰচাৰৰ বাবে ভিডিঅ’ কন্টেন্ট ব্যৱহাৰ কৰা।
১০) বিশ্লেষণ আৰু প্ৰতিবেদন: ডিজিটেল বিপণন অভিযানৰ পৰিৱেশন জুখি আৰু বিশ্লেষণ কৰা।
ডিজিটেল মাৰ্কেটিঙৰ সুবিধাসমূহ:
১/ প্ৰসাৰ আৰু দৃশ্যমানতা বৃদ্ধি
২/ ব্ৰেণ্ড সজাগতা আৰু সুনাম উন্নত কৰা
৩/ লক্ষ্য আৰু ব্যক্তিগতকৃত বিপণন
৪/ জুখিব পৰা আৰু অনুসৰণযোগ্য ফলাফল
৫/ পৰম্পৰাগত বিপণনৰ তুলনাত ব্যয়বহুল
৬/ নমনীয়তা আৰু অভিযোজন ক্ষমতা
৭/ গ্ৰাহকৰ সংযোগ আৰু অভিজ্ঞতা উন্নত কৰা
ডিজিটেল বিপণন চেনেল:
১/ গুগল এডছ
২/ ফেচবুকৰ বিজ্ঞাপন
৩/ ইনষ্টাগ্ৰাম এড
৪/ টুইটাৰ বিজ্ঞাপন
৫/ লিংকডইন বিজ্ঞাপন
৬/ ইমেইল মাৰ্কেটিং চফট্ ৱেৰ
- বিষয়বস্তু ব্যৱস্থাপনা ব্যৱস্থাপ্ৰণালী (CMS)
৮/ ছ’চিয়েল মিডিয়া ব্যৱস্থাপনা সঁজুলি
- বিশ্লেষণ আৰু প্ৰতিবেদন সঁজুলি
ডিজিটেল বিপণন দক্ষতা:
১/ বিষয়বস্তু সৃষ্টি আৰু লিখা
২/ এস ই অ’ আৰু কীৱৰ্ড গৱেষণা
৩/ ছ’চিয়েল মিডিয়া মাৰ্কেটিং আৰু মেনেজমেণ্ট
৪/ ইমেইল মাৰ্কেটিং আৰু অটোমেচন
৫/ তথ্য বিশ্লেষণ আৰু প্ৰতিবেদন
৬/ পেইড এডভাৰটাইজিং আৰু কেম্পেইন মেনেজমেণ্ট
৭/ ৱেব ডেভেলপমেন্ট আৰু ডিজাইন
৮/ ভিডিঅ’ প্ৰডাকচন আৰু সম্পাদনা
ডিজিটেল মাৰ্কেটিং কেৰিয়াৰ:
১/ ডিজিটেল মাৰ্কেটিং মেনেজাৰ
২/ এস ই অ’ বিশেষজ্ঞ
৩/ ছ’চিয়েল মিডিয়া মেনেজাৰ
৪/ কন্টেন্ট মাৰ্কেটিং বিশেষজ্ঞ
৫/ ইমেইল মাৰ্কেটিং বিশেষজ্ঞ
৬/ পেইড এডভাৰটাইজিং বিশেষজ্ঞ
৭) ৱেব ডেভেলপাৰ
৮/ ভিডিঅ’ প্ৰযোজক